Nowa ogólnopolska kampania „Mistrzu, zwolnij” została uruchomiona przez PZU we współpracy z Policją. Celem inicjatywy jest zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach oraz kształtowanie odpowiedzialnych postaw wśród kierowców. Kampania ma na celu przypomnienie o niebezpieczeństwie związanym z nadmierną prędkością, która wciąż pozostaje istotnym problemem na naszych drogach. Statystyki wskazują na potrzebę takich działań, ponieważ liczba wypadków i ich ofiar wciąż jest zbyt wysoka.
W minionych latach liczby dotyczące wypadków i ofiar na polskich drogach były alarmujące. W 2024 roku Policja odnotowała ponad 21 tysięcy wypadków oraz blisko 1 900 ofiar śmiertelnych, a także ponad 2,4 miliona przypadków przekroczenia prędkości. Pomimo spadku liczby incydentów w ostatnich latach, konieczne jest wspólne działanie, aby jeszcze bardziej poprawić bezpieczeństwo na drogach. PZU oraz Policja apelują do wszystkich uczestników ruchu o przestrzeganie przepisów oraz wzajemny szacunek na drodze.
Kampania „Mistrzu, zwolnij” będzie aktywna do końca września, promując hasła mające na celu zwrócenie uwagi na zagrożenia związane z prędkością. PZU planuje szeroko zakrojoną kampanię w telewizji, internecie oraz kinach, gdzie zaprezentowane będą spoty zwracające uwagę na konsekwencje niebezpiecznych zachowań za kierownicą. Dodatkowo do kierowców trafi milion naklejek z hasłem kampanii, a funkcjonariusze Policji będą edukować o bezpieczeństwie w trakcie kontroli drogowych.
Źródło: Policja Zielona Góra
Oceń: Kampania „Mistrzu, zwolnij” – PZU i Policja z nowym przesłaniem dla kierowców
Zobacz Także